Egy gyönyörű hétvége margójára, avagy Xantus vetélkedő (Kalóné Lizák Viktória)

Nagy örömömre szolgált, hogy a Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium biológia tanáraként részt vehettem a Xantus vetélkedőn, melyet a pandémia miatt sajnos többször el kellett halasztani. Testvériskolánk, a kolozsvári Apáczai Csere János Elméleti Líceum szervezésében zajlott a verseny, melyről előtte munkatársaimtól rengeteg pozitívumot hallottam. Mivel először vehettem részt, nagyon izgultam és vártam, hogy milyen lesz, de Molnár Dénes intézményvezető-helyettes és Éles Bulcsú tanár rengeteget segítettek nekem a felkészülésben.

Saját osztályom tanulói jelentkeztek: Burai Levente, Szabó Bence biológia tagozatos, valamint Molnár Botond és Popovics László matematika-informatika tagozatos diákom. Lelkiismeretesen készültek és nagyon várták a versenyt.

A verseny helyszíne a mesébe illő Szénégető-tető volt, és szerencsére az időjárás is kedvezett. Nagyon kellemes tapasztalat volt a rendezvény szervezése. A feladatok szakmai profizmusról tettek tanúbizonyságot, gondolkodtató, a mindennapi életben is használható gyakorlati tudást igényeltek. Minden területet átfogó, az életre nevelő feladatokat kellett megoldani. Szeretnék gratulálni a feladatokat összeállító pedagógusoknak, hiszen rengeteg munkájuk volt benne!

Számomra nagyon meglepő volt a kolozsvári kollégák (Vörös Alpár, Jakab Antal és Pócsai Sándor) vendégszeretete és közvetlensége. A kezdeti izgalom után már pár perccel úgy éreztem, mintha engem is évek óta ismernének. Semmiben sem szenvedtünk hiányt, a szállástól kezdve az étkezéseken keresztül, a városnézésig. Igazából nem tudok kiemelni csak egyetlen pozitívumot, mivel minden perce meseszerű volt ennek a hétvégének. Pontosan ebből adódik az egyetlen negatívuma: vége lett.

Ezúton köszönöm, hogy ott lehettünk diákjaimmal, és nagyon bízom benne, hogy rendszeres részvevői lehetünk továbbra is a Xantus vetélkedőnek!